Benefiční koncert ŠKODA a České filharmonie podpořil rodiny obětí pandemie covid-19
ŠKODA AUTO uspořádala včera večer benefiční koncert, kterým si připomněla 30 let od vstupu do koncernu Volkswagenu. Pod vedením šéfdirigenta Semjona Byčkova si orchestr České filharmonie připravil díla Antonína Dvořáka, Petra Iljiče Čajkovského a Georgese Bizeta. Charitativní sbírka na pomoc rodinám obětí z řad pracovníků sociálních služeb, kteří během pandemie covid- 19 bojovali proti šíření viru, vynesla celkem 1 750 000 korun. Automobilka podpořila sbírku částkou 1 milion korun. Koncert bylo možné sledovat na stránkách ŠKODA Storyboard, na oficiálním YouTube kanálu značky ŠKODA a živě jej přenášela také Česká televize na programu ČT art.
Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Děkuji všem, díky kterým se benefiční koncert České filharmonie mohl uskutečnit, především pak všem hudebnicím a hudebníkům v čele s šéfdirigentem Semjonem Byčkovem a také České televizi za online vysílání a přenos. Tento koncert nebyl jen oslavou 30. výročí spojení společnosti ŠKODA AUTO a koncernu Volkswagen, ale podařilo se nám také vybrat více než 1,7 milionu korun na pomoc rodinám obětí pandemie covid-19. Jsem vděčný za to, že jsme jako ŠKODA AUTO mohli také přispět.“
Vybrané prostředky podpoří rodiny pracovníků v českých sociálních službách, kteří v uplynulém roce podlehli onemocnění covid-19 v první linii, například při péči o starší spoluobčany, hendikepované či dlouhodobě nemocné. Ve spolupráci s Asociací poskytovatelů sociálních služeb, Nadací Via, Českou lékařskou komorou a lékařskými odbory mohli lidé během koncertu přispět na transparentní účet formou DMS či prostřednictvím call centra. Automobilka sbírku během večera podpořila vkladem 1 milionu korun.
České filharmonie si pod taktovkou šéfdirigenta Semjona Byčkova připravila díla Petra Iljiče Čajkovského, Georgese Bizeta, Antonína Dvořáka, Camille Saint-Saënse či Alessandro Marcella. Partnerství ŠKODA AUTO a České filharmonie, jednoho z nejúspěšnějších světových orchestrů, se úspěšně rozvíjí již od roku 1993 a patří k pilířům kulturního sponzoringu české automobilky.
Automobilka se bezprostředně po vypuknutí pandemie covid-19 zapojila do podpory v boji proti dalšímu šíření viru pod heslem #SKODAAUTOpomaha a poskytla rychlou a komplexní podporu. Automobilka tak mimo jiné darovala 100 vozů ŠKODA OCTAVIA v hodnotě zhruba 85 milionů korun organizacím zajišťujícím sociální služby v České republice. Zároveň také poskytla prostřednictvím svých carsharingových platforem HoppyGo a BeRider mnoho dopravních prostředků dobrovolníkům, lékařům a zdravotníkům.
Zdroj foto: Škoda Auto